نرم افزار CRM ابزاری برای پاسخگویی به تمام نیازهای سازمان شما + راهنمای خرید 

 به همین دلیل تصمیم داریم تا شما را با این نرم افزار فنی و کارا آشنا کنیم و مناسب ترین ویژگی های آن برای  خرید CRM  را بیشتر بشناسیم.

نرم افزار CRM چیست؟

 نرم افزار CRM  یک راهکار برای همه کسب و کار های کوچک و بزرگ تلقی می شود که برای رسیدگی بهتر به مشتریان و افزایش بازدهی و سود کسب و کار طراحی و تولید شده است. همانطور که از نام آن پیداست، وظیفه اصلی CRM یا Customer Relationship Management، مدیریت روابط هر سازمان با مشتریانش است و سی آر ام این وظیفه را با استفاده از ابزارهای مناسب هر حوزه انجام می دهد. 

نرم افزار CRM به چه کار می آید؟

سی آر ام شامل استراتژی هایی برای دو نوع فعالیت سازمانی است که به جذب و تداوم ارتباط با مشتری می انجامد. این دو نوع فعالیت فعالیتهای مدیریت و فعالیت های مبتنی بر محور مشتری هستند.

منظور از فعالیت های مدیریتی هر آنچه به مدیریت حوزه های مختلف مربوط می شود، می باشد. برای مثال گزارشات، تحلیل ها و نظارت بر وظایف از طریق سی آر ام در دست کاربران ارشد قرار میگیرد تا آنها قادر باشند با توجه به داده های اولیه CRM و بینش های بدست آمده، در سیستم فرآیندهای کاری تغییر ایجاد کنند.

در عین حال اقدامات مشتری مداری، فعالیت هایی است که برای رسیدگی به درخواست ها و نیازهای مشتری انجام می پذیرد و در نهایت موجب بازگشت مشتری به سمت کسب و کار می گردد.

 

 

چرا باید نرم افزار CRM بخریم؟

بی شک بزرگترین چالش هایی که مدیران فروش در سیستم یک سازمان با آن روبرو هستند، هدایت و پیگیری مشتریان بالقوه مناسب به قیف فروش و نحوه اولویت بندی فعالیت های فروش است. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ابزاری است که نه تنها این مشکلات اساسی را برطرف می کند، بلکه در حقیقت قادر است مسئولیت های دیگر وبا اهمیتی نه چندان کمتر را برطرف کند.

پیام گستر3

5 مورد ازدلایلی که نشان می دهد سی آر ام می تواند در کار شما تفاوت ایجاد کند به شرح زیر است:

1. نرم افزار CRM فرهنگ ذخیره سازی درست و امن را در سیستم شما جا می اندازد.

ذخیره سازی مخاطب ها، رکوردهای فروش، جزئیات معاملات و تقریبا تمام اتفاقاتی که در سازمان می افتد می تواند در نرم افزار سی آر ام به خوبی ثبت و حفاظت شود. البته در این مورد نرم افزارهای تحت وب بهتر عمل می کنند.

2. با خرید نرم افزار CRM برنامه ریزی و مدیریت حرفه ای را از بر می شوید.

اولویت بندی و بهبود روندهای فعالیت یکی از کارهایی است که می توانید از نرم افزار سی آر ام انتظار داشته باشید. شما تعیین میکنید که چه اقداماتی را باید انجام دهید و پس از آن به پیگیری می پردازید. نرم افزار پیام گستر از جمله تامین کنندگانی است که بدین منظور ابزار BPMS را در خود جای داده است.

3. بدون صرف ساعتها و دقایق طولانی از داشتن گزارشات ریز بینانه در CRM نهایت استفاده را می برید.

تهیه گزارشات هفتگی و ماهانه با استفاده از نرم افزار سی آر ام دیگر مشکل نیست. زیرا اساس کار بیشتر نرم افزار های CRM فیلترهای قوی و استفاده از پارامترهای هوشمند برای پیدا کردن اطلاعات طبقه بندی شده است.

4. با استفاده از سی آر ام بدون دور شدن از جامعه هدف فروش خود، رقبای کاری تان را کنار بزنید.

مشتریان همه دارایی کار شما هستند. بنابرای باید آنها را بیابید، ترغیب به خرید کنید و پس ازخرید رابطه خود را با آنها حفظ کنید. نرم افزار CRM برای این پروسه ابزار های تبلیغات بازاریابی و امور مشتریان را در خود جای داده است.

5. با نرم افزار CRM از آنچه در بیزنس شما اتفاق می افتد، به خوبی باخبر شوید و اطلاعاتتان را به روز کنید.

تقویم های کاری، قرارهای ملاقات، کارتابل وظایف و داشبوردهای مختلف کاربران در نرم افزار CRM، امکان واضح دیده شدن وضعیت کار را به خوبی فراهم می آورد.

خرید نرم افزار CRM بر پایه کدام ویژگی ها باشد؟

پیام گستر2

خرید سی آر ام به اندازه کل کسب و کار اهمیت دارد. برای همین بهتر است خرید نرم افزار CRM را بر پایه ویژگی های زیر انجام دهید:

  •  

    سی آر ام باید از لحاظ طراحی یک نرم افزار کاربر دوست و آسان باشد.

  •  

    بهتر است نرم افزاری را انتخاب کنید که نسخه آزمایشی یا رایگان ارائه دهد.

  •  

    باید بتوان از خدمات مشاوره و پشتیبانی نرم افزار استفاده کرد.

  •  

    برای سازمانهایی که در حال تحول و توسعه هستند، استفاده از قابلیت ارتقا بسیار مهم است.

 

  •  

    سی آر ام معمولا باید دارای پلتفرم قوی برای خرید و فروش باشد.

با این حال فراموش نکنید که موضوعی که بیش از همه چیز برای خرید نرم افزار سی آر ام اهمیت دارد، نیازسنجی و دانستن ویژگی هایی است که می تواند کسب و کار شما را بهبود ببخشد. زیرا در غیر این صورت شما می مانید و هزینه گزاف نرم افزاری که عملا برای شما سودی ندارد. به همین دلیل پیشنهاد ما به شما خرید نرم افزاری مانند پیام گستر است، که بتوانید با سفارشی سازی آن نیازهای کسب و کارتان را برطرف نمایید.  برای اطلاعات بیشتر میتوانید به وب سایت پیام گستر به آدرس www.payamgostar.com مراجعه کنید.

منبع : دنیای اقتصاد