سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نرم افزار CRM چگونه فروش شما را افزایش میدهد؟

سود بردن از نرم افزار سی آر ام محدود به هیچ کسب و کاری نیست. در واقع چه بیزنس شما چند میلیاردی باشد، چه یک کسب و کار کوچک، به مناسب‌ترین و بهترین نرم افزار CRM نیاز پیدا خواهید کرد. موضوع این است که سی آر ام تنها یک نرم افزار ساده برای اتوماسیون نیست، چراکه به کمک آن می‌توانید دفعات خرید مشتریان را افزایش دهید، میزان ارزش هر خرید را بالا ببرید و دایره مشتریانتان را گسترش دهید. اما دقیقا به چه نرم افزاری CRM گفته می‌شود و کاربرد آن چیست؟

 

 

نرم افزار CRM چیست و چه کاربردی دارد؟

همانطور که از اسم آن مشخص است، CRM یا Customer Relationship Management، یک سیستم برای مدیریت روابط شما با مشتریانتان است. این مدیریت شامل اقدامات مستقیم و غیر مستقیمی است که سازمان در جهت رضایت مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید انجام می‌دهد. هنگامی که شما مشتری را به خوبی بشناسید، به موقع به نیاز‌های او پاسخ دهید و یا راه‌های ارتباطی با او را آسان‌تر نمایید، در واقع به طور مستقیم روابط خود را با او مدیریت می‌کنید. در حالی که در مدیریت غیر مستقیم، با ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای ورود بیشتر مشتریان، مانند ایجاد اتوماسیون، یکپارچگی و چرخه‌های کاری، کل سیستم کاری را برای مدیریت مشتریان مهیا می‌سازید.

 

نرم افزار CRM چگونه فروش شما را افزایش می‌دهد؟

نرم افزار CRM پیام گستر از راه کنترل فروش، بازاریابی، پشتیبانی و دریافت بازخورد، به مدیریت ارتباط با مشتریان می‌پردازد. اولین فعالیت مهم سی آر ام به عنوان یک نرم افزار حرفه ای، اتوماسیون و جای دادن تمام بخش‌های یک کسب و کار در یک نظام کلی است. در واقع سی آر ام در اولین وهله شما را برای مواجهه با مشتری آماده می‌کند. سپس ابزار‌های مختلف را برای هدایت او به سمت خرید در اختیار شما قرار می‌دهد.

در حالت کلی کاربرد بهترین نرم افزار CRM در هر سازمانی به صورت زیر خواهد بود:

? تولید سرنخ و پرورش آن‌ها

? بستن معاملات فروش

? نظارت بر داده‌های مشتریان

? تقسیم وظایف و کمک به انجام آن‌ها

? ساختن یک مسیر فروش موفق

? سیستم پاسخگویی به نیاز‌های مشتریان

? مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی

 

نرم افزار CRM چگونه فروش شما را افزایش می‌دهد؟

بنابراین نرم افزار‌های سی آر ام بسیار مفید و کارآمد هستند. اما یک سوال وجود دارد؛ CRM چگونه آینده کسب و کار‌ها را متحول می‌کند؟

نرم افزار CRM چگونه کسب و کار‌ها را متحول می‌کند؟

طبق تحقیقات مجله معروف گارنتر، استفاده از نرم افزار CRM باعث می‌شود تا نرخ بازگشت سرمایه به ازای هر دلار، 8.71 دلار باشد. به همین دلیل است که بسیاری از کسب و کار‌ها نرم افزار CRM را برای سرمایه گذاری بلندمدت انتخاب کرده اند؛ بنابراین توجه شما را به 5 حالتی که این نرم افزار بیزنس شما را متحول می‌سازد می‌پردازیم:

 

1. تمام اطلاعات در یک سیستم با دسترسی آسان منسجم می‌کنید.

با ایجاد سطوح دسترسی مختلف، نرم افزار سی آر ام کاری می‌کند تا اطلاعات مشتریان و کاربران برای تسلط بیشتر به راحتی در دسترس باشد. این اطلاعات می‌تواند شامل اطلاعات تماس، سازمانی، وضعیت مشتری و شرح وقایع ارتباط با مشتری باشد. برای مثال نحوه آشنایی مشتری با کسب و کار، تاریخچه خرید‌ها و افراد در ارتباط با او را می‌بایست در نرم افزار CRM ثبت گردد؛ بنابراین شما می‌توانید همه چیز را در چند ثانیه مشاهده کنید و وابستگی شما به نیروی انسانی و اطلاعات جسته و گریخته بسیار کاهش می‌یابد.

 

2. بیشتر و سریعتر می‌فروشید.

وارد کردن دستی اطلاعات برای تمامی کادر فروش، یک کار خسته کننده است. این کار به مرور زمان خلاقیت این افراد را از بین می‌برد؛ بنابراین اتوماتیک کردن این قبیل کار‌ها به صرفه جویی زمان و ایجاد فرصت فروش بیشتر بسیار کمک خواهد کرد.

بهترین نرم افزار CRM به ایجاد یک پروسه فروش استاندارد می‌انجامد. با این روند فروش قادر خواهید بود تا به راحتی تیم سازی کنید و سپس نقشه حرکت مشتری را برای منتهی شدن به فروش مشخص کنید. علاوه بر این شما می‌توانید به روش‌هایی که می‌توانید مسیر فروش را کوتاه‌تر کنید را در این پروسه پیاده سازی کنید.

با ایجاد روند برای فروش، سه مزیت رقابتی نسبت به سایر کسب و کار‌ها پیدا خواهد کرد:

? به طور مرتب می‌تواند متد‌های فروشتان را ارزیابی کنید و تغییر دهید.

? وضعیت فروشتان و مشتریان جدید را پیش بینی کنید و هدف‌های معقول بگذارید.

? سرعت یادگیری پرسنل فروش افزایش می‌یابد و نیرو‌های متخصص بیشتری تولید می‌شود.

?‌ می‌توانید تجربه مشتری را از ارتباط با خود و حتی خرید مرتبا بهبود ببخشید.

 

3. تمرکزتان را روی مشتریان حفظ می‌کنید.

 

استراتژی فروش اگر مشتری محور باشد، موفقیت شما در فروش و جلب نظر مشتری مسلم خواهد بود. از آنجایی هدف اصلی سی آر ام در نهایت رضایت مشتریان است، بنابراین با استفاده از مناسب‌ترین و بهترین نرم افزار CRM می‌توان به این هدف دست یافت.

بر اساس استراتژی مشتری محور سی آر ام، تیم فروش باید بتواند با بررسی علاقه و رفتار مشتری، فرصت‌های مناسب را در زمان مناسب دنبال کنند. یا در همکاری با تیم بازاریابی، محتوای هدفمند و مفید را به مشتریان احتمالی خود ارائه دهد. اینگونه فروش تبدیل به یک تجربه شخصی‌تر و متمرکز بر مشتری می‌شود.

 

داده‌های CRM همچنین به شما کمک می‌کند تا قبل از مراجعه مشتری بتوانید از نیاز‌های او باخبر شوید. تیم پشتیبانی شما نیز می‌تواند با حل مشکلات مشتریان در مواقع لازم آن‌ها را راضی و خوشحال کند.

 

پیام گستر به عنوان بهترین نرم افزار CRM چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از بهترین نرم افزار‌های CRM در سطح کشور، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان پیام گستر است. این نرم افزار با جای دادن تمام ویژگی‌های یک سیستم انعطاف پذیر، تجربه جدیدی از مشتری مداری را به کسب و کار‌ها ارائه می‌دهد.

به عنوان بهترین نرم افزار CRM، پیام گستر توانسته با کاربری آسان و در اختیار گذاشتن ابزار‌هایی برای فروش و بازاریابی و ایجاد قیف فروش، تمام نیاز‌های سازمان‌ها را به خوبی پاسخ دهد.

پیام گستر در نقش بهترین نرم افزار CRM شامل این ویژگی‌های منحصر به فرد است:

? کاربری آسان و مناسب برای تمامی سازمان‌ها

? جامعیت از نظر کاربرد در بخش‌های مختلف یک سازمان

? امکان تعریف قیف فروش و شخصی سازی کل پروسه فروش

? یکپارچگی با بسیاری از نرم افزار‌های مالی برای شفافیت اطلاعات مالی و فروش

? امکان ایجاد پروفایل پیشرفته برای مشتریان برای دسترسی آسان به تمامی اطلاعات آن‌ها

? ملزومات پشتیبانی و مرکز تماس پیشرفته برای رفع پیچیدگی‌های ارتباط با مشتریان

 

 

البته ویژگی‌های ذکر شده تنها یک دید کلی نسبت به این نرم افزار است؛ بنابراین اگر مایلید تا این نرم افزار را برای سازمانتان خریداری کنید، می‌توانید استفاده از نسخه رایگان نرم افزار CRM پیام گستر را تجربه کنید.

 

منبع :

خبرنگاران جوان