سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نرمافزار حسابداری جامع و کامل چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟

در امر کسب‌وکار، محاسبات همیشه حرف اول را می‌زند.

 

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پیام گستر، به همین دلیل وجود حداقل یک حسابدار در سازمان‌ها بسیار معمول و الزامی است؛ اما سال‌ها است که به دنبال مکانیزه شدن امور شرکتی، نرم‌افزارهای حسابداری به کمک این افراد آمده‌اند تا با محاسبه و تحلیل اعداد و ارقام، وضعیت کسب‌وکار را با دقت بیشتر و شفاف‌تر از همیشه مشخص کنند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا ویژگی بهترین نرم افزار حسابداری را مورد بررسی قرار دهیم.

 

نرم‌افزار حسابداری چیست؟

 

به‌طورکلی وظیفه اصلی نرم‌افزارهای حسابداری، ثبت، محاسبه و گزارش‌گیری از امورات مالی است تا سود و زیان به‌خوبی کنترل و شبهات مالی رفع شود. در واقع می‌توان به نرم‌افزار حسابداری به چشم یک حسابدار با دقت نگاه کرد که می‌تواند همه‌چیز را ثبت و تحلیل کند؛ از بدهی‌ها و مطالبات دریافتی گرفته تا حقوق و تراز حساب‌ها؛ بنابراین هر کسب‌وکار کوچک و بزرگی به آن نیاز دارد.

 

نرم‌افزارهای حسابداری از نظر قابلیت‌ها، نوع کاربرد و قیمت با یکدیگر تفاوت دارند؛ مثلاً برخی نرم‌افزارها برای استفاده در فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای کوچک طراحی‌ شده‌اند و شامل قابلیت‌های پایه می‌باشند و ارزان‌ قیمت هستند. در صورتی‌ که برخی دیگر شامل امکانات ویژه برای مدیریت پروژه‌های کلان و یا کسب‌وکارهای بزرگ هستند و به ابزارهای مدیریت مجهز شده‌اند.

مزایای استفاده از نرم‌افزار حسابداری چیست؟

 

استفاده از مناسب‌ترین و بهترین نرم‌افزار حسابداری، برای هر کسب‌وکاری سراسر مزیت خواهد بود. برای مثال اولین و مهم‌ترین آن، وضوح رویدادهای مالی و رفع دغدغه‌هایی است که صاحبان کسب‌وکار به‌طور روزمره با آن سروکار دارند؛ اما به‌طورکلی مزایای استفاده از نرم‌افزار حسابداری عبارت‌اند از:

 

جلوگیری از بروز خطا در محاسبات و بالا بردن دقت

 

با کمک نرم‌افزارهای حسابداری، می‌توان خطاهای انسانی را به حداقل و یا حتی به صفر رساند؛ زیرا اکثر محاسبات دیگر به‌صورت دستی انجام نمی‌شوند. 

 

سهولت دسترسی به داده‌ها و مکانیزاسیون

 

پردازش پرسرعت داده‌ها در نرم‌افزار به طبع، سرعت رسیدگی به امورات مالی را افزایش خواهد داد. همچنین اطلاعات مالی در هر زمان قابل‌ دسترسی هستند.

 

کاهش هزینه‌های مختلف

 

با استفاده از نرم‌افزار حسابداری، هزینه‌های مربوط به آموزش پرسنل و نیاز به کارشناسان و متخصصین حسابداری نیز تا حد زیادی تقلیل می‌یابد.

 

دریافت گزارش‌های مالی کاربردی برای تحلیل وضعیت

 

در اکثر نرم‌افزارهای حسابداری می‌توان گزارش‌هایی را بر اساس فیلترهای تعریف‌ شده استخراج کرد. برای مثال می‌توان گزارش‌هایی چند ماهه و یا یک‌ساله از عملکرد فروش به دست آورد.

 

کاهش مالیات 

 

نرم‌افزار حسابداری، محاسباتی چون اعمال مالیات در معاملات را آسان‌تر خواهد کرد.

 

 

 

ویژگی‌های مدنظر برای انتخاب بهترین نرم‌افزار حسابداری کدم‌اند؟

 

از آنجایی‌ که سر و کار داشتن با اعداد و ارقام کار بسیار حساسی است و از طرف دیگر، هزینه خرید بهترین نرم‌افزار حسابداری ممکن است زیاد باشد، باید در انتخاب این دستیار مهم، بسیار با دقت عمل نمود. از این‌ رو برای اینکه بتوانید انتخاب درستی انجام دهید، ویژگی‌های بهترین نرم‌افزار حسابداری را گردآوری کرده‌ایم. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

پیام گستر

  • کاربری فوق‌العاده و محیط  آسان برای ایجاد بهترین کارکرد
  • داشبورد کامل و جامع برای دسترسی سریع‌تر و آسان‌تر
  • امکان شخصی‌سازی نرم‌افزار با توجه به تمایلات سازمان 
  • امکان به‌روزرسانی نرم‌افزار و دریافت خدمات پشتیبانی
  • قابلیت گسترش نرم‌افزار حسابداری و نصب ماژول‌های مختلف
  • پوشش دادن تمام قابلیت‌های مورد نیاز حسابداری
  • قابلیت یکپارچگی با سایر سیستم‌ها مانند نرم‌افزار CRM
  • امنیت بالای نرم‌افزار و مقاوم بودن در برابر هک شدن
  • قابلیت دریافت گزارش در  سطوح مختلف دسترسی 
  • یکپارچه‌سازی نرم‌افزار CRM پیام گستر با نرم‌افزار حسابداری

چندین سال است که کسب‌وکارها و سازمان‌ها از نرم‌افزار CRM استفاده می‌کنند. نرم‌افزار سی آر ام  یک برنامه کاربردی برای مدیریت بخش‌های مختلف یک سازمان برای افزایش فروش و رسیدگی به وضعیت مشتریان است؛ بنابراین بخشی از کار این سیستم پیگیری وضعیت فروش و دخل‌وخرج سازمان خواهد بود. در نتیجه طبیعی است که برخی از این نرم‌افزارها بتوانند با سیستم‌های حسابداری یکپارچه شوند . نرم افزار CRM پیام گستر یکی از این نرم‌افزارها است که می‌تواند با بسیار از این نرم‌افزارهای هماهنگ شود.  

منبع=> سایت ایسنا