سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با نرم افزار CRM مفهوم ضرر را از کسب و کار خود حذف کنید

امروزه در بحث حرفه و کسب و کار کمتر مدیرانی وجود دارند که با نرم افزار CRM آشنایی نداشته باشند. سی آر ام راهگشای  بسیاری از تجارت های در حال فعالیت است و می تواند با بکارگیری تکنولوژی و برنامه ریزی، آنها را از سردرگمی نجات دهد.  در واقع این نرم افزار یک دستیار خوب برای همه افردایست است که به آینده کسب و کار خود بسیار اهمیت می دهند چرا که سی آر ام راه گذر از بحران ها را به خوبی می داند. در ادامه بیشتر به آنچه قرار است از نرم افزار CRM عاید کسب و کارها شود، و نکات لازم  و ضروری برای  خرید CRM خواهیم پرداخت.

 

CRM یا مدیریت ارتباط با مشتریان چیست و چرا باید از آن استفاده کنید

نرم افزار CRM را اگر بخواهیم تحت الفظ معنی کنیم، «مدیریت روابط مشتریان» بدست می آید. اما از آنجایی که این عبارت به خودی خود هزاران معنا را در خود جای داده است، تنها به صورت کوتاه می توان گفت که اساس کار آن بر محور تعاملات سازنده با مشتریان است. به این معنا که شما اگر بخواهید پیشرفت کنید، باید از ابتدا برای تداوم ارتباط با مشتریان برنامه ریزی کنید. این برنامه ریزی شامل اتوماسیون تمام فعالیت های داخل سازمان پرسنل تا خدمت رسانی به مشتریان، حتی پس از فروش می باشد.

 

معمولا بیشتر نرم افزارهای سی آر ام درون بازار چندین قابلیت مهم را در اختیار سازمان ها می گذارند که مهمترین آنها عبارتند از:

 

اتوماسیون تمام امور مربوط به پرسنل و مشتریان

ایجاد کارتابل وظایف، پیگیری ها، یادداشتها و تقویم های کاری

ثبت سوابق تمامی امور انجام گرفته در سازمان شامل مسائل درون سازمان و پروفایل مشتریان

برنامه ریزی برای جذب مشتریان جدید و کمک به ورود و حفظ آنها در قیف فروش

ایجاد استراتژی های مختلف برای تعیین فرایندهای کاری برای کارایی بهتر سازمان و حذف هزینه های اضافی

با نرم افزار CRM مفهوم ضرر را از کسب و کار خود حذف کنید

 

بنابراین نرم افزار CRM در جای جای سیستم هر سازمان می‌تواند کار خود را آغاز کند و سودآوری کل بیزنس را افزایش دهد. جالب است بدانید که طبق تحقیقات گارتنر در صورت استفاده از نرم افزار سی آر ام، به ازای هر 1 دلار سرمایه گذاری، 8.71 دلار درآمد کسب خواهد شد.

 

سی آر ام این خطرات را از سیستم کسب و کار شما حذف می کند

حال که به طور مختصر با کارایی نرم افزار CRM آشنا شدید، بهتر است بدانید که در صورت عدم استفاده از آن چه سرنوشتی در انتظار کسب و کارتان خواهد بود. بگذارید با یک مثال شروع کنیم. تصور کنید که صاحب یک سازمان با 50 نفر پرسنل هستید. هر یک از پرسنل به روش خود و بر روی کاغذ داده های خود را ثبت می کند و زمان زیادی برای این کار تلف می کنند. از طرفی یک یا دو نفر از پرسنل شما که چندین سال است که با کار در سیستم شما خبره شده اند، تصمیم به ترک کار خود کرده اند و میزان زیادی از اطلاعات سازمان شما را با خود می برند. شما به عنوان مدیر برای اطلاع از روند کار پرسنل خود مجبور به گرفتن گزارشات هفته ای هستید که ممکن است با دقیق نبودن اطلاعات یا تاخیر در دریافت اطلاعات رو به رو شوید. مشتریان شما پروفایل مشخصی ندارند و اطلاعات شما از آنها ناقص است.  برای هر بار برقراری ارتباط با آنها باید مدتهای زیادی به دنبال اطلاعات مشتری بگردید و در کل همیشه در انتظار هستید. همه این شرایط ذکر شده زمانی که شما از سیستم سنتی کاری استفاده می کنید می تواند به وقوع بپیوندد.

 

با استفاده از نرم افزار CRM تمام این موارد فراموش خواهد شد. سیستم سی آر ام کاغذ را تا جایی که می تواند از کار شما حذف خواهد کرد. هر اطلاعاتی که از روز اول از مشتری دارید درون نرم افزار سی آر ام درج می شود و در صورت وجود دسترسی در تنها چند ثانیه برای کاربر قابل مشاهده است. گزارش چگونگی پیشرفت کار از سمت مشتری و از سمت پرسنل در CRM قابل مشاهده است و کاربر برای استفاده از این اطلاعات نیازی به صرف زمان زیادی ندارد.  علاوه بر این هیچ کس بدون درج اطلاعات در نرم افزار نمی تواند به کار خود ادامه دهد. اینگونه در صورت ترک کار، همه داده ها محفوظ خواهند ماند. بنابراین سی آر ام تا حد زیادی شما را اتلاف وقت و هزینه، همچنین عدم امنیت نجات خواهد داد.

 

خرید نرم افزار CRM طبق چه ویژگی هایی باشد

با نرم افزار CRM مفهوم ضرر را از کسب و کار خود حذف کنید

 

توجه داشته باشید که بهترین نرم افزار CRM باید در درجه اول متناسب با نیازها و بودجه سازمان شما انجام گردد. اما برای اینکه بتوانید خرید CRM را با آگاهی کامل به ثمر برسانید، به این ویژگی ها به خوبی دقت کنید:

 

 

 

امنیت بالای اطلاعات درون نرم افزار

قابلیت ارتقا نرم افزار در صورت نیاز

نسخه زبان فارسی و محیط مناسب کاربری

خدمات پس از فروش و پشتیبانی و استقرار حرفه ای

وجود ابزارهای مدیریت فروش، تبلیغات و مدیریت فرآیندهای کاری (BPMS)

امکان افزودن کاربر و ماژول به مرور زمان

قیمت مناسب

یکپارچگی با سایر نرم افزارهای مدیریتی

پیام گستر؛ یکی برای همه

طبق آنچه در مورد ویژگی های مناسب ترین سی آر ام گفته شد، خرید بهترین نرم افزار CRM می تواند موضوع چالش برانگیزی باشد. اما از آنجا که محصولی چون نرم افزار سی آر ام پیام گستر می تواند بر طبق تمام ویژگی‌های مورد نظر سازمان‌ها خدمت رسانی کند، انتخاب آن کاملا هوشمندانه خواهد بود. از این رو برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت، امکانات ویژه و کارایی CRM می‌توانید به سایت www.payamgostar.com مراجعه کنید و یا با شماره 021 - 49714  تماس حاصل فرمایید.